CZ  |  EN

Tipy pro prodej nemovitosti

21.11.2009
(článek je volně k otisknutí za podmínky uvedení zdroje www.odhadonline.cz) Dovolujeme si podělit se s Vámi s několika postřehy, které jsme získali při výměně zkušeností s našimi klienty.

Předtím, než ve svém domě, který chcete během pár let prodat, vybudujete vinný sklípek, nainstalujete bambusovou podlahu nebo postavíte jiné extravagantnější příslušenství, přečtěte si, které vlastnosti a části vašeho obydlí vám při prodeji pomohou a které vám naopak transakci ztíží.

Zaměřte se na externí vzhled vašeho domu. Dnešní lidé si své nemovitosti ke koupi vybírají hlavně na internetu. Dobrá fotografie vašeho domu vám přinese mnoho potenciálních kupců. Náklady na nový nátěr fasády, garážových vrat a střechy vás vyjdou na mnohem méně, než kolik z těchto úprav budete schopni zpětně získat od kupce.

Obrovský vinný sklep, klimatizovaná místnost pro zvířata a sauna jsou pro vás možná perfektní věci, ostatní lidé však stejný vkus jako máte vy, mít nemusí. Pokud se zájemce o koupi nezajímá o víno nebo o chov zvířat, těžko takové příslušenství bude mít pozitivní vliv na cenu nemovitosti.

Zájemci reagují pozitivněji na vaši nemovitost, když vidí, že uvnitř ní máte rozmístěn luxusní nábytek. Ačkoliv svoji perfektní audio sestavu, obrovskou LCD televizi a luxusní nábytek s domem neprodáváte, pro zájemce se automaticky vaše nemovitost stává atraktivní a jsou ochotni za ni zaplatit i relativně vyšší cenu.

Před prodejem nedělejte novou střechu, investice se vám v tomto ohledu nevrátí. Většinu kupců nezajímá, z jakých materiálů je vyrobena, zda je zateplena, atd. Většinu kupců spíše zajímá, zda neprotýká.

Venkovní terasy a altánky zájemci po koupi luxusních domů vyhledávají nejčastěji, často jsou si za ně ochotni pak i připlatit. Náklady na vybudování nebo renovaci venkovních posezení jsou nižší než práce na vnitřních prostorech. Většina realitních makléřů se shoduje na tom, že venkovní posezení by mělo být standardem u domů střední a vyšší třídy.

Jakkoliv výkonný a perfektní elektronický systém jste zabudovali do svého domu, neočekávejte, že to kupci ocení. V době, kdy svůj dům prodáváte, už je téměř jistě zastaralý. Snažte se vyšperkovat kuchyň a ložnici, kde budou spát majitelé nemovitosti. Tyto dvě místnosti jsou části domů, na které se kupci nejvíce soustředí.

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     Další informace